10 Kasım 2015 Salı

Saf bir mutluluk kaynağı = yemek yemek

İştahına düşkün olup, fiziksel olarak göstermeyen minik bir sinsi olarak birazcıkta severek yaptığım yemekleri sizlerle paylaşayım istedim. ^.^
İlk olarak sebzeli ve tavuklu noodle tarifinden başlayım. Tam bir makarna canavarıyım, her türlüsüne bayılırım. Başlangıç aşaması olarak kullanacağımız tavuğu önceki günden marine etmek elbette lezzeti ikiye değil çok daha fazlaya katlıyor bunu belirtmeden geçmeyim. Ben 200 gramlık bir göğüsü zeytinyağı, süt, soya sosu, sarımsak, bal ve tatlı kaşığının ucu ile hardal koyarak marine ettim ve geceden buzdolabına koydum. Ertesi gün, noodle pişmeden 45 dk önceden 180 derece fırına attım üzerine de biraz susam ve kuş üzümü serptim. Sebze olarak ise elinizde ne varsa değerlendirebilirsiniz aslında, ben en sevdiklerim olan kabak, havuç, biber (kırmızı ve yeşil) ve yeşil soğan kullandım. Varsa brokoli de çok yakışır. Jülyen yani boyuna olarak doğradım ve yeşil soğan hariç hepsini buharda kısa süreli pişirdim. Yeşil soğanı en son koydum ki rengi gitmesin, daha çok görsel değer taşısın istedim. Bir paket noodleınızı üzerinde yazan sürede bir yemek kaşığı soya sosu koyarak haşlayın (her markanın pişme süresi farklı oluyor) daha sonra süzerek servis edeceğiniz kaba yerleştirin. Heh şimdi buharda pişmiş şahane renkli sebzelerimizi ve fırından çıkmış tavuklarımızı da üzerine serpiştirelim. Minik bir uyarı olarak soya sosu tuzlu olduğu için ekstra tuz koymayın :)


Diğer tarif ise basit, sağlıklı ve lezzetten ödün vermeyen bir alternatif: salata ^.^
Bir büyük boy havucu rendeleyerek işe başlıyor, orta boy bir salatalığı küp küp doğruyoruz. Icebergi vitamini kaçmasın diye bıçakla değil elimizle ufak parçalara ayırıp salata kasemize atıyoruz; üzerine tamamen doğal zeytinyağımızı gezidirip kenarlara mandalin ve ceviz serpiştiriyoruz. En üstüne ise süzme beyaz peyniri küp küp doğrayıp (dilerseniz çeşit zenginliği yapıp dil peynir veya tulum da koyabilirsiniz) zevkinize göre baharat ekliyorsunuz. Benim favorilerim kekik ve hafif nanedir. Biraz nar da eklerseniz baya lezzetli olur benden söylemesi :)
Afiyetler olsun, yarasın, kan olsun can olsun efendim^.^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder