28 Haziran 2015 Pazar

True Detective: Sadece bir dizi olarak tanımlamak haksızlık.

Merhaba iyi kalpli insanlar
Hepimiz dizi izlemeye bayılıyoruz özellikle HBO dizileri gönlümüzü fethetmesini iyi biliyor diyebilirim. Diğer yandan diziler kadar müzikleri de önemli diye düşünüyorum ben. Tıpkı satın almadan önce kitapları elimizde evirip çevirirken kapaklarının bizi etkilemesi gibi. Özellikle can alıcı sahnelerde çalan iyi müzikler direkt serbest çağrışım yapıyor. İzlemeye başladınız mı yoksa hiç izlemediniz mi bilmiyorum ama benim çevremdeki insanların çoğu True Detective dizine başladı ve sevmeyen tek bir kişiye bile rastlamadım.






Spoiler vermeden özetlemeye çalışayım; dağılmış hayatların yollarının kesişmesi; çözülmesi zor kriminal vakalarda gerçekleşiyor. Yer yer aksiyon, yer yer dağınık hayatların öyküleri, suç, takip ve çözüm şeklinde ilerliyor dizimiz. Şu sıralar ikinci sezonun ilk bölümü çıktı. Ben keyifle izledim. İzlerken damakta ve hafızada yer eden müthiş şarkı seçimlerini de sizlerle paylaşmak istedim.
Dizinin ikinci sezon çekimlerinden kareleri ve şarkıları şöyle bırakıyorum:





Kahramanlarımız ilk sezonda Matthew McConaughey ve Woody Harrelson'dı şimdi ise Colin Farrell, dünyalar güzeli Rachel McAdams, Vince Vaughn ve tatlışlığı ile göz kamaştıran Taylor Kitsch.
İkinci sezon birinci bölümde çalan ve kalbimi çalan şarkılar ise şöyle:
Lera Lynn - My Least Favorite Life https://www.youtube.com/watch?v=dFh71_ftxLE&list=PLxYIVdySSEOSM8I8uIDzUqeKf2zBOJK_l
Şarkıda whisper of two broken wings, maybe they're your maybe they're mine gibi içe titreten cümleler var ve şarkı gerçekten dokunaklı. Bir de çalınan şarkı barda içerken canlı performans şeklinde kendini gösteriyor, insanın içesi geliyor desem yeridir. :')
Diğer şarkımız benim hayranı olduğum Nick Cave'den geliyor: https://www.youtube.com/watch?v=sJtRY3ME3tk tam bölümün bitiş sahnesinde mükemmel solosu ile bizleri uğurluyor.
Açılış müziği ise yine sözleri ile bizi vuran ve söyleyenin ise efsane oluşu ile etkilemekten fazlasını yapan Leonard Cohen Nevermind: https://www.youtube.com/watch?v=N3HbrfV0hJM
Bu şarkıda da The war was lost, the trady signed, I was not caught I crossed the line. I had to leave my life behind. I have a name but nevermind  kısımları benim en sevdiğim yerler. Yani şarkıdan buram buram karizma akıyor. Leonard ve Nick Cave'den de akıyor olabilir karizmalar gerçi.
Neyse size iyi seyirler keyifli dinlemeler :') Umarım beğenirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder