16 Haziran 2015 Salı

Alışılmışın Dışına Çıkmaca: Tosca Operası

Gel gelelim sanatsal etkinliklerden sinema ve tiyatro dışında pek sık gitmediğimiz operaya :'') 
Gerçekten keyif alarak seyretmiş olduğum Tosca operası; siyasi suçlu bir kaçağın; bir şarkıcı olan Tosca ve sevgilisi ressam Mario'ya sığınması ve kaçış sürecini anlatıyor. Olaylar Tosca merkezinde gelişiyor. Kaçak kahramana edilen yardımlar, çekilen ızdıraplar, tabloya söylenen aryalar, kaçış öyküleri çerçevesinde süren opera bittiğinde ise hayranlık uyandırıyor. Ben eve dönerken ve başımı yastığa koyduğum ana kadar aralıklarla düşünmüştüm ne kadar güzeldi, neler olmuştu diye. Eğer bulunduğunuz şehire gelirse mutlaka tavsiye ediyorum. Ben İzmir Opera ve Balesi binasında görme fırsatı bulmuştum;binanın da kendine has mimari yapısı ile göz kamaştırdığını belirtmeliyim. Başka postlarda İzmir'in tarihi mimari dokusunu ve müzelerini de gezeriz belki :') 
Operaya dönecek olursak; günümüzden izler ile eşleştirme yapabilmemiz mümkün elbette. Düşünce suçlusu kişinin kaçma, ona yardım edenlerin de bir şekilde suçlu olması durumu, bu olaylar silsilesinde aşk mecrasının es geçilmeyip, ciğerlere dolan taze nefes gibi keyif vermesi elzem bir cila oluyor. Operanın büyüsü, biraz da Puccini'nin en meşhur aryalarından biri olan 'E Lucevan le stelle' kulaklarımızda yer edince kendisini gösteriyor desem yalan olmaz. 
Şuraya linkini bırakıyorum belki dinlemek istersiniz:
https://play.spotify.com/track/4AZpSd0OWmyx7YZPIVOnxX




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder