20 Haziran 2015 Cumartesi

Bazı kitaplar dokunur.

Bülbülü Öldürmek

Yüksek lisans tezim ile uğraştığım için bir türlü istediğim tempoda ve istediğim zaman diliminde kitap okuyamıyorum son altı aydır. Fakat tipik bir öğrenci psikolojisi olarak yüzüp yüzüp kuyruğuna geldiğim noktada; yani tezi teslim etmeme yakın ve düzeltmeleri yapacağım zaman diliminde, final sınavı olan öğrencinin evi temizlemesi gibi ben de kitaplarıma sarıldım ve Bülbülü Öldürmek kitabını bitirdim.
Aslında "ömrünüz boyunca okumanız gereken 50 kitap" gibi listelerden hoşlanmam ve bu listelerde ismi geçen kitaplardan uzak dururum. Birisi bir şeyi illa yapın diyince irite olan bir yapım da var zaten, kova olduğumdan dolayı. Neyse yine bu şekilde Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabına da önyargı ile yaklaşmıştım ama hoşuma gitmişti. Bu kitapta da elime alıp inceleyip, dokunup koklayınca okumalıyım hissi oluştu. İyi ki de oluşmuş, İzmir'de fuardan gayet uyguna almıştım zaten.
Kitaba gelecek olursak; bir çocuğun ağzından yazılmış olması belki de daha bir etkilenmeme neden oldu. Güney Amerika'da Maycomb denilen ufak tefek bir kasabada geçen roman,siyahi bir vatandaşın suçlandığı bir olay merkezinde gelişiyor. Ayrımcılığın anlatıldığı romanda, küçük bir çocuğun ağzından anlatılan olaylar zincirinde baba karakteri ise avukattır ve çocuklarına hayatı oldukça başarılı bir şekilde öğretmesi dikkatlerden kaçmaz. Suçsuzların haksızca zarar gördüğü bu dünyada, haksızlığa tahammülünüz yok ise oldukça duygu karmaşası içinde okuyacaksınız. Ben kitaptan hoşuma giden cümleleri çizdim, sizlerle paylaşmak istedim. Eğer okumak isterseniz kesinlikle tavsiye ederim, pulitzer ödüllü kitabın yazarı ise Harper Lee. Ben Sel Yayınları'ndan okudum ve çevirisi bana gayet berrak geldi.

Sevdiğim cümleler ise şöyle:

"İstediğin kadar saksağanı vur vurabilirsen ama unutma; bülbülü öldürmek günahtır. Onlar sadece insanlara mutluluk verir ve şarkı söyler."

"Tanrı Sevgi'dir."

"Birinin kötü olduğunu düşündüğü bir şeyle seni nitelendirmesi hiç bir zaman hakaret değildir. O kişinin ne kadar zavallı olduğunun göstergesidir sana, seni incitmez. İncitmemeli. "

"Çoğunluğa bağlı olmayan tek şey, insanın vicdandır."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder